czwartek, 17 listopada 2016

Lekcja 1 - Język hiszpański

Znalezione obrazy dla zapytania Język hiszpański

Niedawno miało miejsce głosowanie odnośnie postów z lekcjami języka hiszpańskiego, 9-10 osób chciało właśnie takie lekcje. I o to jestem. Jako iż znam biegle język hiszpański, za sprawą mojego miejsca zamieszkania pragnę podzielić się z wami wiedzą. Lekcja 1 to będzie wprowadzenie do czytania oraz podstawowe słownictwo. Zapraszam do czytania. Miłej nauki! 

Jak się do tego zabrać ?

To podstawowe pytanie, które większość z was zadaje. Ja zdradzę wam moją technikę nauki. Przy nauce jakiegokolwiek języka niezbędne są chęci. Również niezbędną rzeczą jest wsłuchiwanie się w dany język i zapoznanie się z nim jak z dobrym przyjacielem. Oglądanie seriali np. po hiszpańsku oraz słownictwo. Wiadome jest to, że trzeba również znać czasy w danym języku, bez tego nie utworzymy poprawnego zdania. Potraktujcie to nie jak jakiś obowiązek lecz relaks. A przy tym dobrą zabawę. Pamiętajcie, że znajomość jakiegokolwiek języka obcego przyda się wam w dorosłym życiu. Pochodzę z polski i mieszkałem w Polsce. Nie znałem nawet angielskiego bo byłem dzieckiem. Ale kiedy trzeba było się przeprowadzić ( wtedy mieszkać musiałem we Francji ) trzeba było nauczyć się nowego języka jakim był francuski. Dopiero w szkole zapoznałem się z tym językiem. Ale gdy skończyłem 15 lat chciałem więcej. Mój wujek mieszkał wtedy w Hiszpanii i ze względu na to, że lubiłem tam jeździć chciałem nauczyć się hiszpańskiego. Codziennie wsłuchiwałem się w opowiadania i filmy po hiszpańsku. Nowe słownictwo i czasy. Dzisiaj mam 18 lat i mieszkam w Hiszpanii znając idealnie ten język.
Co ważne musicie pamiętać, że szkoła polska nie nauczy was nic istotnego. W podręcznikach macie wiele niepotrzebnych słów, które za granicą nie są używane. Dlatego ja wam pomogę ułatwić sprawę. A więc zaczynamy !!!

LEKCJA 1

¡Hola! ↣ Cześć!
W języku hiszpańskim stawia się wykrzykniki oraz pytajniki również na początku zdania są one 
pisane wtedy do góry nogami.

¡Hola! ¿Qué tal?
- Cześć! Co słychać?

Bien. Y tú, ¿cómo estás?
- Dobrze. A ty, jak się masz?

 Muy bien, gracias.
- Bardzo dobrze, dziękuję.

*Hiszpańskie y znaczy zarówno a, jak też i.
Czasownik estar - być, znajdować się

Jak w języku polskim i angielskim o każdej porze Dzień Dobry brzmi inaczej 

¡Buenos días!
Dzień dobry!

¡Buenas tardes!
Dzień dobry! (popołudniu)

¡Buenas noches!
Dobry wieczór! / Dobranoc!

Aby zapytać daną osobę o jej imię używamy tego pytania

¿Cómo te llamas 
( Jak masz na imię ? ) 

Aby zapytać kogoś skąd jest używamy tego pytania 

¿De dónde eres?
( Skąd jesteś ) 

LICZEBNIKI GŁÓWNE

0  -cero 
1  -uno 
2 -dos
3 -tres 
4 -cuatro 
5 -cinco
6 -seis 
7 -siete 
8 -ocho 
9 -nueve
10 - diez 

To na chwilę obecną koniec, ponieważ jest to wstęp do dalszej nauki. 


4 komentarze:

  1. Proszę, dodawaj wymowę do słów.

    OdpowiedzUsuń
  2. W kolejnej lekcji będą bardziej skomplikowane słownictwa więc oczywiście dodam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć, bardzo mnie zaciekawiły twoje lekcje! Czy mógł byś je gromadzić raz na tydzień?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olivier będzie publikował posty co tydzień. Druga lekcja powinna pojawić się jutro. Lecz nie mam szczegółowych informacji.

      Usuń

Zapraszam do komentowania postów, ponieważ wiele to nam daję i jest dobrym motywatorem. Dziękujemy.